środa, 12 stycznia 2011

Systematyczność - kluczem do sukcesu

Zawsze przy zbliżającym się półroczu, lub kiedy nadchodzi koniec roku szkolnego jest ten czas kiedy są wystawiane oceny. Najgorzej jest wtedy gdy mamy oceny pomiędzy np.3/4, 4/5 w najgorszej sytuacji 1/2. Wtedy pojawia się stres. Co mi wystawi? Najgorsze jest to, że przy końcu semestru czy roku szkolnego jest tak, że już wtedy kompletnie nic się nam nie chce. A gdy dostaniemy jednak tą gorszą ocenę, zastanawiamy się, dlaczego się nie uczyłem, przecież wystarczyło poświęcić nawet godzinkę dziennie. I wiele jeszcze innych myśli rodzą się w naszej głowie.
  1. Co możemy zyskać po przez systematyczne działanie?
  • to, że ucząc się systematycznie jesteś przygotowany każdego dnia na niezapowiedzianą odpowiedź czy kartkówkę, co za tym idzie, zawsze uzyskasz pozytywną ocenę.
  • najważniejszą sprawą jest to, że ucząc się systematycznie nie masz żadnych zaległości. Mam kolegów w klasie, którzy szli na dwójkach i raz niżej raz wyżej. Niestety tych ocen niepozytywnych mieli oczywiście więcej. Wiecie, co im nauczyciel powiedział...? że muszą zaliczyć cały semestr, wszystkie sprawdziany, które nawet mieli wcześniej zaliczone. Nie jest to dołujące? Wszystko od nowa, plus nowe rzeczy z tego materiału oraz innych przedmiotów?
  • ucząc się systematycznie utrwalamy sobie wiedzę na dłuższy czas. Więc jeśli uczysz się systematycznie łatwiej jest sobie tylko przypomnieć wiedzę niż uczyć się całego materiałem dzień przed sprawdzianem:)
    2. Czy sama systematyczność pomoże? 
  • potrzebna jest ci również motywacja. Bez motywacji nie poradzisz sobie z systematycznością gdyż nie będzie ci się chciało czegoś zrobić, będziesz odkładał to na potem, no a później trzeba iść spać:)
  • musisz sobie zaplanować czynności, które masz do wykonania, wyznaczyć sobie każdą czynność w odpowiednim czasie. Ja np. naukę stawiam na pierwszym miejscu, gdyż przychodząc ze szkoły mam jeszcze odrobinę tej motywacji aby się pouczyć i odrobić lekcje. Bo gdy zaczniesz np. od komputera a tym bardziej od internetu, wciągnie Cię, że stracisz kolejny dzień, a zaległości będą rosły.
Postanowiłem napisać ten post gdyż człowiek rzadko zdaje sobie sprawę  z tego co robi lub nie robi i ciężko mu jest przyjąć konsekwencje. Dlatego warto jest sobie przypominać to nawet każdego dnia. Czy każdego dnia poświęcam chociaż chwilę czasu na to, co w życiu będzie mi potrzebne.

1 komentarz:

  1. Również jestem zdania, że systematyczna nauka na pewno z czasem przyniesie efekty. Nawet jak ja uczę się języka angielskiego w domu i wykorzystuję do tego audio kursy https://www.jezykiobce.pl/s/128/audio-kurs-angielskiego to dopiero po czasie zacząłem zauważać pierwsze efekty. Niestety, ale nic nie przychodzi od razu.

    OdpowiedzUsuń